'In Almere is alles nieuw; daar is geen replica uit de Gouden Eeuw te vinden. Het heeft zijn korte geschiedenis, die meer is dan charme, en wie er goed kijkt zal het geen moeite kosten te zien dat de nieuwe stad en het nieuwe land ook mooi zijn, weergaloos.'



'Everything in Almere is new; there are no replica's from the Golden Age to be found here. It has a short history which is more than charm , and for those who observe carefully it will not be difficult to see that the new town and new land have an unparalleled beauty of their own.'

From: De ontdekking van Almere, H.J.A. Hofland



woensdag 16 februari 2011

Op naar het voorjaar...




Het voorjaar zit in de lucht, je voelt het, je ruikt het..
De afgelopen week heerlijke fietstochten gemaakt rond de Oostvaardersplassen. 7 Januari een borstbesparende operatie gehad, geen uitzaaiingen, geen chemo!! Alleen nog 15 bestralingen die 21 februari beginnen. Ik zie de toekomst weer optimistisch tegemoet. Gisteren de film The black swan gezien, prachtige film. Vandaag het boek gekocht dat j.l. zondag besproken is bij het programma Boeken van de VPRO: De keizer aller ziektes van de oncoloog Siddhartha Mukherjee.
Het is een verhaal van vindingrijkheid, veerkracht en doorzettingsvermogen, maar ook van overmoed, paternalisme en onbegrip.
Binnenkort aan de slag met mijn tuin en tuinhuis. Morgenochtend naar mijn tante in Bussum die 88 jaar wordt! Heen ga ik vanuit Almere met de trein en neem mijn fiets mee en terug ga ik fietsen, het is 20 km. dus goed te doen.

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop ook van harte dat alles goed gaat! en oh wat lijkt me dat prachtig die oostvaardersplassen. Nog nooit geweest. Wie weet in the futur...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit je blog, leuk die spreuk van Hofland. De Oostvaardersplassen zijn prachtig he. Stoer dat je met de fiets uit Bussum komt, je weet toch wel dat het altijd waait hier? Ik heb een keer de pech gehad dat ik zowel heen als terug wind tegen had, was hij ineens gedraaid! Hoop dat de behandelingen een beetje meevallen, veel sterkte gewenst.
    Groeten, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had je mijn reactie nog gelezen? Stond bij jouw reactie over Bollywood op mijn blog.
    Zie net dat vandaag de bestraling begint, dan heb je wel wat anders aan je hoofd, sterkte.
    Groeten, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen