'In Almere is alles nieuw; daar is geen replica uit de Gouden Eeuw te vinden. Het heeft zijn korte geschiedenis, die meer is dan charme, en wie er goed kijkt zal het geen moeite kosten te zien dat de nieuwe stad en het nieuwe land ook mooi zijn, weergaloos.'



'Everything in Almere is new; there are no replica's from the Golden Age to be found here. It has a short history which is more than charm , and for those who observe carefully it will not be difficult to see that the new town and new land have an unparalleled beauty of their own.'

From: De ontdekking van Almere, H.J.A. Hofland



dinsdag 24 januari 2012

Quilting
This winter I learned something about quilting and this is my first quilt, handmade!


In the museum of Huizen, a fishersvillage in Holland, is an exhibition 
'Textiel en Taal'  (Textile and Language)
Here some pictures:




I found this one real funny, in Dutch it names: Koemelkersbroek, 
in English I would say Cow's milkershorts/pants?
It is made by Jansje Dane

5 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit je eerste werkstuk, Volksuniversiteit? De koeienmelkbroek is erg origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Well, that is a precisely pieced quilt and does not look like a first attempt. Your designs, each different, works well with the coordinated fabric patterns.

    The last photo made me laugh outloud!

    Bises,
    Genie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A wonderful quilt for your first. Continue on your quilting journey. There is so much to explore.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie eerste quilt! Een cursus volgen is wel een goed plan om de technieken te leren kennen. Ik heb die tentoonstelling gemist, leuk jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn handen jeuken om ook aan mijn eerste quilt te beginnen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.... Heb je een goed adres waar ik het zou kunnen leren? Ik kan een heleboel boeken lezen enzo, maar ik leer het best van het doen en van iemand leren. Wie-o-wie wil het me leren of weet iemand die het mij wil/kan leren?

    BeantwoordenVerwijderen