'In Almere is alles nieuw; daar is geen replica uit de Gouden Eeuw te vinden. Het heeft zijn korte geschiedenis, die meer is dan charme, en wie er goed kijkt zal het geen moeite kosten te zien dat de nieuwe stad en het nieuwe land ook mooi zijn, weergaloos.'



'Everything in Almere is new; there are no replica's from the Golden Age to be found here. It has a short history which is more than charm , and for those who observe carefully it will not be difficult to see that the new town and new land have an unparalleled beauty of their own.'

From: De ontdekking van Almere, H.J.A. Hofland



vrijdag 28 september 2012


Twin cities




Almere is a planned city and the youngest in the Netherlands.
The first houses were finished in 1976 and now it has 
193.000 inhabitants. 
Almere is only 20 miles from Amsterdam 
and has a good public traffic (trains and buses).

Almere maintains international relations 
with the following twin cities:







8 opmerkingen:

  1. Szybko się rozwija miasto w którym mieszkasz i to wspaniałe. Domki chyba te starsze bardziej mi się podobają. Szkoda, że któreś z miast Polski nie jest miastem partnerskim.Pozdrawiam.
    Zich snel ontwikkelende stad waar je woont, en het is geweldig. Huizen, tenzij de ouder, hoe meer ik ze leuk vind. Het is jammer dat een van de Poolse steden niet is verbroederd. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima opnames Maria....vooral de eerste vind ik erg mooi qua kleur en lichtval.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maria,
    Erg mooie foto's van deze prachtige woningen. Net als Joop vind ik vooral de eerste foto bijzonder mooi van kleur door de fraaie lichtval. Lijkt me een prima plek om te wonen.
    Almere timmert aardig aan de weg. Ik ben een tijdje geleden ook in dat mooie Topsportcentrum geweest. Een prachtige en indrukwekkende hal.

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie en ook nog de Floriade in 2022.
      Het wordt nog wat in Almere...

      Verwijderen
  4. Hoi Maria bedankt voor je reactie op mijn blog, ik heb even gereageerd op je vraag over het tunnelsyndroom.
    Ik vind deze foto's prachtig, je woont er erg mooi, aan het water en met een mooie tuin, heel anders hoe ik woon.
    De bovenste is met heel mooi licht gemaakt, compliment.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Maria
    Wat een mooie verschillende huizen, je zou er zo willen wonen.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt het dat u op de Winter fair in Noordwijkerhout stond afgelopen weekend? Ik kocht daar zondag een Tomte paartje . Eentje zat in een doosje de andere verpakte u in een papiertje. Vanmiddag pakte ik het uit. Helaas zat er aleen een noppen plastic in Het vrouwtje dus niet. Jammer want het was voor mijn dochter (die dol is op Zweden) haar kinderen Ole en Tove daar waren ze voor bestemd. Helaas dus nu geen jongen en en meisje. Misschien kunt u het nog nagaan . Ik zou heel erg blij zijn Gaat niet om het bedragje maar vind het jammer Vriendelijke groet Leni

    Ps zoals u ziet blog ik ook daar kunt u als u wil het antwoord op zetten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste oma leentje, ik weet absoluut niet waar u het over heeft. Ik stond daar in ieder geval niet.

      Verwijderen