'In Almere is alles nieuw; daar is geen replica uit de Gouden Eeuw te vinden. Het heeft zijn korte geschiedenis, die meer is dan charme, en wie er goed kijkt zal het geen moeite kosten te zien dat de nieuwe stad en het nieuwe land ook mooi zijn, weergaloos.'



'Everything in Almere is new; there are no replica's from the Golden Age to be found here. It has a short history which is more than charm , and for those who observe carefully it will not be difficult to see that the new town and new land have an unparalleled beauty of their own.'

From: De ontdekking van Almere, H.J.A. Hofland



vrijdag 30 november 2012


South Africa

Ten years ago I made a trip by train in South Africa from Johannesburg until Cape Town. I made a lot of pictures of the tourist attractions. 
And sometimes things happen when you have your camera nearby.
I scanned some of my favourites.

Durban, these ladies were here at the beach for a photoshoot.
And of course I took one!
This was our train, I made this photo in a bend, hanging out of the window.
These people were buying oranges, we were in a little bus. On the train were five of these busses to bring us to all places. We slept in the train.
By Cape Town, mother and the little one. Isn't she sweet?

4 opmerkingen:

  1. Hallo Maria
    Ja dat zijn mooie opnamen van ver weg.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien. Ik wilde je vragen je facebook badge te verkleinen, ik kan je tekst niet zo goed lezen van je post. Weet niet of ik de enige ben, maar ik zie je badge dwars over het begin van de tekst. Dacht eerst dat je nu in Zuid-Afrika was geweest, tot ik in je blogarchief zag staan dat het 10 jaar geleden was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je opmerking over de facebook badge. Bij mij zag het er goed uit. Heb gekeken op de laptop van Paul en inderdaad ik snap wat je bedoelt! Ik heb de badge maar verwijderd.Is ook niet zo boeiend allemaal.
      Ja, daar was ik tien jaar geleden, moest voor een gelegenheid wat foto's scannen en heb deze maar meteen ook gedaan, vandaar. Groetjes en nog bedankt! Maria.

      Verwijderen
    2. Ja bedankt, dit is beter. Raar dat jij dat niet had, ik had al zo'n vermoeden. Ik heb inderdaad ook een laptop, dat zou het verschil moeten maken.
      Groetjes Marianne

      Verwijderen